Hit Counters

5 favorieten van 2014

JAAROVERZICHT
In het begin van dit nieuwe jaar blikken we even terug op het voorbije jaar. Ik ben telkens benieuwd wat jullie favoriete artikels waren op mijn blog. Vijf artikels namen een ruime voorsprong op de andere artikels en konden jullie duidelijk bekoren: Texel in Nederland, het Waalse Luik, Bima in Indonesië, Düsseldorf in Duitsland en de Franse Opaalkust. Hieronder een overzicht van 2014.


1. Winters uitwaaien op Texel 
REPORTAGE & FOTO'S
Texel ligt middenin de laatste Nederlandse wildernis. De Wadden zijn kraamkamer, schuilplaats en onuitputtelijke bron voor vogels, zeezoogdieren en vissen. Natuurliefhebbers vinden hun gading op Texel. Je kan hier volop genieten van de ongerepte natuur. Een heerlijk eiland om enkele dagen door te brengen in de winter.


2. Luik anders en meer
FOTO'S
Hoe meer ik naar Luik ga, hoe meer ik van Luik begin te houden. Eigenlijk was ik mijn hart al een stuk verloren aan deze Waalse stad de eerste keer dat ik er kwam. In Luik kan je shoppen naar hartenlust, een stevige stadswandeling maken en een stukje cultuur opsnuiven. Tevens kan je je in Luik culinair laten verwennen.



3. Bima - een ondergewaardeerd stukje Indonesië
REPORTAGE
Tot enkele jaren terug vroeg ik mij af of er op onze wondermooie planeet nog plaatsen waren waar men het toerisme nog niet heeft uitgevonden. Het schiereiland Bima in Indonesië is zo’n plaats waar een toerist nog een zeldzaam iets is.



4. Düsseldorf - metropool aan de Rijn
FOTO'S
Düsseldorf in Duitsland is een geslaagde combinatie van traditie en trends. Een stad die bruist, dat merk je overal. De moeite waard om ook eens in de winter een bezoek te brengen aan deze stad aan de Rijn.




5. Charmes en troeven van de Franse Opaalkust
REPORTAGE
Een van de belangrijkste troeven van de Côte d’Opale of de Opaalkust is dat het niet al te ver rijden is en dat ze totaal anders is dan de Nederlandse en Belgische kust. Dit stukje Franse kust net over de Belgische grens heeft meerdere troeven.


01.01.2015 | Thierry Hanan Scheers | Beeld: Thierry Hanan Scheers

Lees en bekijk ook deze:
2015 in 20 pictures | Photos
2015 in 20 beelden | Foto's
10 favorieten van 2015 | Jaaroverzicht
5 meest bekeken video's van 2015 | Video's
10 leukste instagrammers 2015 | Opinie
2014 in 10 beelden | Foto's
13 mooiste foto's van 2013 | Foto's
10 meest bekeken en gelezen van 2013 | Jaaroverzicht