Hit Counters

Luik anders en meer



FOTO'S Hoe meer ik naar Luik ga, hoe meer ik van Luik begin te houden. Eigenlijk was ik mijn hart al een stuk verloren aan deze Waalse stad de eerste keer dat ik er kwam. In Luik kan je shoppen naar hartenlust, een stevige stadswandeling maken en een stukje cultuur opsnuiven. Tevens kan je je in Luik culinair laten verwennen.

Onder andere voor fijnproevers zijn er de Luikse gehaktballen met frieten, Boûkètes, Luiks slaatje, ragoût, Luikse wafels, pèkèt en Luikse koffie.

Deze keer bezag ik Luik door een andere bril: een stevige wandeling stijl bergop door het Bois des Carmelites vanaf het Parc Saint-Léonard aan de rand van het oude centrum over de Citadel en terug naar beneden via de Montagne de Bueren, een bezoek aan de wekelijkse zondagvoormiddag markt 'La Batte' - de oudste en grootse publieke markt van België - en een bustrip tot aan Sclessin waar het stadion van de Belgische top voetbalclub Standard de Liège zich bevindt.

02.01.2014 | Thierry Hanan Scheers | Beeld: Thierry Hanan Scheers

Meer info

REPORTAGE
Luik - een vurige stad in Wallonië
REPORTAGE
Luik, een stad vol leven en verwennerij
FOTO'S
Luik tijdens het vallen van de bladeren
RECEPT
Boulets à la Liégeoise (Luikse gehaktballen)
RECEPT
Boûkètes



Deze foto's vind je misschien ook leuk:



Lees en bekijk ook deze:
Luik - een stad vol leven en verwennerij | Reportage
Luik Kerststad: de oudste en grootste van de Benelux | Reportage
Toerisme, design en cultuur in Luik | Reportage
Luik - een vurige stad in Wallonië | Reportage
Luik tijdens het vallen van de bladeren | Foto's
Boulets à la Liégeoise (Luikse gehaktballen) | Recept
Boûkètes | Recept

Euh... Tijd voor vakantie?