Hit Counters

Bestaat er zoiets als een muilezelreiziger?

BLOGPOST
Ik las in De Standaard dat Ryanair er aan denkt om meer aan te rekenen voor bagage 'tot niemand nog iets meeneemt'. Helemaal onder aan het artikel staat geschreven: "Bovendien bekijkt O’Leary of er ook voor handbagage geen kosten geheven kunnen worden, al denkt hij dat ‘het onwaarschijnlijk is dat we dat zullen doen’."

 De meeste lezers (of halve lezers) komen niet verder dan de titel, laat staan tot onder aan het artikel. Hopelijk zijn jullie, mijn lezers, iets meer verstandiger, minder schaap en volgen jullie niet hersenloos de massa en de media. De lezers van sommige zogenaamde kwaliteitskranten daarentegen laten anders uitschijnen aan de reacties op Facebook te zien.

Maar wat ik mij nu afvraag. Bestaat er zoiets als een muilezelreiziger? Want als ik soms zo rond mij heen kijk op de luchthaven dan vraag ik mij af hoeveel jaar sommige mensen wegblijven. Ik zie die mensen dan ook op mijn vliegtuig richting Stockholm of whatever en enkele dagen later zie ik diezelfde mensen met diezelfde hoeveelheid (of nog enkele extra plastic zakjes volgestouwd met souvenirs die eeuwig in de kast verdwijnen en die niemand wil krijgen) eveneens op de terugvlucht zitten. Dan vraag ik mij af wanneer zij dit alles hebben kunnen aandoen op twee maximum drie dagen. Volgens mij volstaan dan twee onderbroeken en twee paar kousen. Misschien nog een extra t-shirt of sweater naargelang het weer. En om te wassen juist wat zeep, tandpasta, een tandenborstel en een handdoek. Als je dan nog een fototoestel meeneemt dan past dit alles nog perfect in een kleine rugzak die perfect mee kan als handbagage.

Voor mij moet reizen ontspannen zijn en mij niet hoeven druk maken hoe ik al die bagage meekrijg en of ik nu een rode of een gele t-shirt zal aantrekken. En welke schoenen ik al dan niet zal aandoen. Enkel de juiste smaak van condooms is belangrijk, kwestie van het veilig te houden als ik van grond ga met Ryanair.

31.07.2013 | Thierry Hanan Scheers | Beeld: Thierry Hanan Scheers

Meer blogposts:
10 leukste instagrammers 2015
Nog snel een last minute kerstmarkt?
25 interesting things and facts about Belgium
Wordt Sodom nieuwe locatie voor LGBT-toerisme?
Reizen, werken en koffie
Slapen op de luchthaven
Ryanair op Zaventem
Waar is de romantiek van het reizen gebleven?
Op reis zonder extra budget? Ja dat kan.
Op reis met Sander Groen
Travel with Sander Groen
Nieuwe wereldreisgids Wikivoyage
Goedkoper door Frankrijk met iDTGV
Waalse steden zijn ook mooi
Wat is "afstand" nog?
Die voorbereidingen toch altijd