Hit Counters

Ryanair op Zaventem

BLOGPOST
Vanaf 27 februari 2014 start de low-cost maatschappij Ryanair met vluchten van en naar Zaventem. Ryanair blijft ook vanaf Charleroi vluchten aanbieden. Die laatste bestemming blijft volgens O’leary, de topman van het Ierse bedrijf, wel de belangrijkste bestemming binnen België.

Vanaf Zaventem zullen er op tien bestemmingen worden gevlogen: Alicante, Barcelona, Ibiza, Lissabon, Malaga, Palma, Porto, Rome, Valencia en Venetië. De prijzen zullen vanaf Zaventem iets hoger zijn dan van op Charleroi; wat te wijten valt aan de duurdere kostenstructuur op Zaventem. Maar de prijzen zullen alvast een stuk lager liggen dan bijvoorbeeld dezelfde vluchten door Brussels Airlines. Op hun website kan je al boeken en de prijzen lijken op het eerste zicht heel scherp te zijn.

Is dit goed of slecht?
Als reiziger kan je er uiteindelijk alleen maar bij varen. En als je iets meer service en luxe wilt kan je nog steeds met een duurdere maatschappij vliegen. Je keuze hangt er gewoon vanaf wat je verwachtingen zijn. Voor mijzelf zie ik een vliegtuig gewoon als een transportmiddel dat mij van A naar B moet brengen en hoef ik al die extra's niet. Ik hoef ook geen auto in mijn dagelijks leven. Ik ben al content met mijn fiets en het openbaar vervoer. Van de uitgespaarde centen ga ik wel op reis. Ieder zijn prioriteiten zeker?

23.01.2014 | Thierry Hanan Scheers | Beeld: Wikipedia

Lees en bekijk ook deze:
25 interesting things and facts about Belgium | Opinion
Zes op tien Belgen reizen solo | Kortnieuws
HotelTonight wil België veroveren | Reisnieuws
Op reis door de wereld om mij heen | Foto's
Budgethotel easyHotel komt naar België | Reisnieuws
Loop nog een laatste keer door Europa | Reisnieuws
Drie stappen voorwaarts en twee achterwaarts | Reisverhaal
Trektocht Itegem - Echternach | Video
Vlaanderen in beeld met toeristische infoborden | Foto's

Ontdek alle Reisgidsen & Reisboeken