Hit Counters

Die voorbereidingen toch altijd

BLOGPOST
Mijn tweede reis naar Indonesië komt er aan. Over enkele dagen vertrek ik opnieuw met mijn volgestouwde rugzak - meestal nadien blijkt dat er toch altijd wel weer dingen instaken die ik niet nodig had - voor een maand naar het paradijslijke eiland Sumbawa in Indonesië. Vorig jaar verloor ik hier mijn hart.

Normaal tref ik zelden voorbereidingen en pak ik de avond voordien mijn rugzak - eigenlijk staat die gewoon altijd vertrekkensklaar. Maar nu neem ik enkele extraatjes mee voor enkele toffe mensen die ik daar vorig jaar leerde kennen en dus ben ik al een hele week aan 't shoppen op zoek naar de juiste spulletjes. Alleen begin ik mij nu stilaan af te vragen hoe ik alles in die rugzak ga krijgen. En hoe ik die chocolade ginder ga krijgen zonder dat hij gesmolten is. En eigenlijk hoeft men niet veel bagage mee te nemen op reis, het is eerder een kwestie van terug te komen met een dosis verhalen en ervaringen, deze bagage is veel waardevoller. Mijn reisverhaal kan je volgende jaar april ergens lezen in het beste literaire tijdschrift van Vlaanderen. Maar de komende weken post ik alvast enkele avonturen rechtstreeks op deze blog, kwestie van al een voorproefje te hebben.

02.09.2012 | Thierry Hanan Scheers | Beeld: Thierry Hanan Scheers

Lees en bekijk ook deze:
Kebun Raya Bogor in Indonesië | Foto's
Groen en verrassend Bogor in Indonesië | Reportage
Een snuifje kruidige Indonesische Ramadan | Reisverhaal
Bima - een ondergewaardeerd stukje Indonesië | Reportage
Bima - an undervalued place in Indonesia | Report
Vijf romantische stranden in Indonesië | Foto's
Gili Trawangan in Indonesië | Foto
Wandel eens een eilandje rond | Reportage
De veelzijdigheid van Indonesië | Video
Fotoblog Indonesië III | Foto's
Bima in Indonesië, een parel zonder toeristen | Foto's
Straffe verhalen | Cultuur
Student, trouwen en doodgaan | Cultuur
Wat is "afstand" nog? | Opinie

Zotte Solden bij Vliegtickets.be